Anaga muinasjutumetsa tuur

Neljandal detsembril avanes meil Keijoga võimalus ka Tenerife24 korraldatud teine saaretuur ära teha- Giid Genno juhendamisel Anaga muinasjutumetsa tuur. Enda tuuri alustasime jälle kell 8.25 meile lähimas kogunemiskohas.
Kõigepealt sõitsime Villaflori, kus jõime hommikukohvi ja nautisime juba suhteliselt karget mägist õhku.
Järgmiseks käisime ära el Teide rahvuspargis. Kuna olin seal pargis juba kolmandat korda, oli enamus sellest tuttav. Minu üllatuseks sain seal siiski jälle uut infot millest varem teadlik ei olnud ja avastasime rahvusparki hoopis uue külje alt. El Teide kolmas külastus andis mõista, et kindlasti on seal ka neljandal korral minu jaoks midagi uut!

Vanake Teide

Peale vulkaanikülastust sõitsime läbi Esperanza männimetsadest ja suundusime Tenerife ülikoolilinna La Lagunasse. Kuna meie käisime seal keskpäeval, siis minu suur soov on sinna teinekord minna siis kui õues pime on. Seal oli niii palju põnevaid valgustusi, mis õhtul selle linna kindlasti veel kenamaks teevad. Järgmiseks tegime minimatka Anaga loorberimetsas ja sõitsime läbi vanast kalurikülast. Peale kõiki neid külastusi hakkas kell saama 2 ja oligi juba aeg lõunasöögiks.

Ülikoolilinn La Laguna

palmipuu ja kuusepuu

Anaga loorberimets

Lõuna toimus ühes kohalike seas populaarses söögikohas kus söögi kõrvale sai vaadata suurepäraseid vaateid üle tee asuvale ookeanile, suurtele lainetele ja kaljudele. Söögi osa tegi põnevaks see, et kui Eestis oleme harjunud taldrikuga kus kartul-liha-salat-kaste on kõik koos, siis Casa Africas oli kõik teistmoodi. Lauale toodi salat, mis oli korraga nii puuvilja kui ka juurvilja salat. Salatis olid sibul, oliivid, kurk, tomat, kapsas ning ka maasikad, draakonivili, tähtvili ja mango. Siis toodi lauale kanaarikartulid, kitsejuust, erinevad kastmed ja sai. Kui kõht kõigest sellest juba peaaegu täis oli, toodi alles lauale meie valitud pearoog- kas kala, kaheksajalg, sealiha või hispaania omlett tortilla. Me Keijoga võtsime kala ning nagu ka eelmise saaretuuri ajal, ei kahetsenud me oma valikus. Kala oli nii mahlane ja maitsev. Ka need kes kaheksajalga sõid, olid meeldivalt üllatunud. Sealiha nägi välja nagu tavaline steik kuid tundus sellegipoolest isuäratav. Peale seda pidime veel kõhtu ära mahutama magustoidu, kas pulgajäätise või kohaliku piimamagustoidu.
Tuuri pärastlõuna ajal käisime Tenerife ühes populaarseimas rannas Playa de las Teresitases, kuhu kogu kuldne liiv on otse Sahara kõrbest kohale veetud. Tähendab, mingil põhjusel me seal rannas ei käinudki vaid nägime seda randa ainult ülevalt vaateplatvormi pealt. Saare lõpetuseks sõitsime läbi pealinna Santa Cruz de Tenerife ja juba võiski alata tee kodu poole.

Kui see tuur ja tegelikult üleüldse kogu Tenerife loodus kokku võtta ütleksin selle kohta kaks sõna. Tenerife on õudsalt ilus. Seda just sellepärast, et see saar on nii rikkalik, nii mitmekülgne, nii ilus. Aga mina kõrgusekartjana nende suurte mägede vahel sõites, lisan ka kõige eelneva juurde emotsiooni õudne.

Mina isiklikult soovitan seda tuuri kõigile just siis, kui ühe Tenerife reisi ajal olete teinud suure saaretuuri, siis järgmise reisi ajal oleks õige aeg Anaga tuur teha. Kuna mingi osa fakte ja legende kordub, on seda hea meelde tuletada mõni aeg hiljem, mitte kohe peale esimest tuuri. Kindel on aga see, et kui sa  huvitud ajaloost, Tenerife faunast ja floorast, põliselanikest Guantšidest ja suurepärastest vaadetest siis see tuur on just SULLE!

Aitäh Eike! Aitäh Genno suurepärase tuuri eest!

Broneeri koht Anaga saaretuurile siin: http://www.tenerife24.ee/et/pages/eike_anaga_tuur