Fakte hispaania kohta.

Olles juba üle 3 kuu Hispaanias elanud, olen tähele pannud mitmeid erinevuseid Eesti ja Hispaania vahel.
Otsustasin kirja panna mõned faktid.

  • Poodi minnes ja kaardiga makstes tuleb koguaeg endaga isikut tõendav dokument kaasas kanda. Isegi  siis, kui sa alkoholi osta ei plaani. Kui sa kaardiga maksad ja isikut tõendavat dokumenti kaasas ei ole, siis sa osta ei saagi.
  • Poes olles panevad tavaliselt müüjad ise su kauba kilekotti.
  • Tänaval kõndides tuleb olla ettevaatlik, sest koeraomanikud eriti ei hooli kuhu nende koer oma väljaheited jätab. 
  • 3 asutust mida näiteks Leónis reaalselt igalt tänavalt leida võib on apteek, juuksur ja muidugi baarid. Näiteks ükspäev poodi jalutades otsustasin üle lugeda, mitu neid on. Uurimisalaks võtsin ühe pika tänava, mis algas majanumbriga 6 ja lõppes 54ga. Ehk see ei olnud just kõigepikem, kuid siiski parajalt. Selle tänava jooksul lugesin kokku 13 baari, 6 juuksurit ja 4 apteeki.
  • Apteegisildid on siin nagu klubidel. Nendel on suur valgustus küljes ja need vilguvad hoogsalt. 
  • Ülikooli kohvikus olles avastasin, et seal on erinevaid õllesorte rohkem kui karastusjooke. 
  • Kaardiga saad maksta ainult suurtes poodides ja ka seal on mitmes kohas limiidiks vähemalt 12 eurone arve. 
  • Siinsete noorte seas on väga populaarsed ninaneedid. Üldiselt on tüdrukutel ninatäpid, poistel nö. "pullirõngad" ja ninarõngad on mõlematel. 
  • Kui sa oled kooli hiljaks jäänud ja avastad, et klassi uks on lukus, siis ära kohe lahku. Oota umbes 10 minutit veel ja alles siis hakkavad kogunema õpilased ja tuleb õppejõud. Ehk siis, tunni algus õigest algusajast kõvasti hiljem on siin normaalne. 
  • Poistel on siin popid lühikesed soengud koos 1-3 pika rastaga peas. Üsna paljudel meenutab see ainus rasta midagi mulleti taolist.. 
  • Ma pole siin vist mitte ühelgi algkoolilapsel seljas käivat koolikotti näinud. Kõik hoiavad enda kooliasju ratastega väikestes kotis.

näide apteegisildist:








1. Ükspäev tulid mu juurde 3 kohalikku tüdrukut ja uurisid, kustkohast ma pärit olen. Vastasin. Selle peale hakkasid kõik kiljuma. Nimelt tuli siis välja et need 3 tüdrukut tegid eelmisel aastal enda erasmust Tallinnas. Nendelt tuli kohe mitu küsimust, millest mul paraku aimugi ei olnud. Nimelt uurisid nad , kas mulle kodu baari Ivan meeldib? Või kas ma Eesti oma Antonio Banderast tean?
2. Üks erasmuslane oli vägagi veendunud, et Eesti pealinn on Lima.



Comments