Semana Santa

Semana Santa ehk nn. püha nädal Hispaanias. Hispaanlased tähistavad lihavõtteid ikka väga suurte pidustustega võrreldes teiste Euroopa riikidega.
Eelmise nädala alguses hakkas mul 2 nädala pikkune vaheaeg ja see on just suurepärane aeg tutvuda nende vingete paraadide ja pidustustega. 
Alates esmaspäevast kuni pühapäevani oli siin igal õhtul umbes 3-4 tundi olnud paraad. Seda esimesel päeval nähes tundus see esialgu üsna hirmus, sest kõik paraadil osalejad meenutavad Ku Klux Klani liikmeid.

Selle pühanädala alguses läksin prügi välja viima ja
maja eest kõndisid just sellistes kostüümides inimesed mööda.
Võib öelda, et üsna hirmus oli korraks :D
Vanalinnas elamise eelised, ehk sain ka koduaknast rongkäiku jälgida.

;Kuna kõik need paraadid toimusid alati õhtul pimedas ja kõik osalejad kannavad musti kostüüme, millel on nägu kinni kaetud ja nendega on alati orkester, mis mängib üsna hirmsat muusikat, siis oli täpselt selline tunne, nagu need osalejad läheksid kedagi ohverdama.. :D


Eelmisel neljapäeval toimus siin järgmine suur pidu, mis ainult minu linnas kombeks on. Selle nimi on San Genarin. See üritus on tulnud selle järgi, et 1930ndatel aastatel oli üks kohalik mees Genarin, kes armastas naisi, alkoholi ja pidusid. Ühel ööl, kui ta parajasti mitte just kõige kainemas olekus oli, sai ta löögi prügiautolt ja suri sündmuskohal. Tema 4 sõpra otsustasid aga peale tema surma korraldada tema auks paraadi, kus külastasid kõiki neid baare, kus Genarinile käia meeldis , jõudes lõpuks välja kohani, kus ta rekka alla jäi. Selline paraad sai aga uskumatult kuulsaks ja nüüd kogunevadki lihavõttenädala neljapäevasel päeval erinevad turistid ja hispaanlased erinevatest linnadest Leóni, et sellel paraadil osaleda ja lihtsalt kohutavalt juua sellesama Genarini auks. Leidsin veel netist allika et näiteks 2005 aastal osales rongkäigul üle 15,000 inimese.
Käisin ka siis ise sellel päeval väljas ja võib öelda, et liikumisruumi eriti ei olnud, sest terve vanalinn oli paksult rahvast täis. Ühe kindla baari ees loevad inimesed vannet ja liiguvad edasi rongkäiguga selle sama hukkumiskoha juurde, samalajal Genarini kuju tassides.


Kui ma alguses mõtlesin, et eelnevaltnimetatud üritus oli midagi veidrat, siis näiteks eile oli järjekordne püha. Ma täpselt ei tea, mis selle püha nimi on, aga see toimub ainult Castilla y Leoni maakonnas ja Barcelonas. Minu piirkonnas on sellel päeval kombeks endale uus raamat osta ja päev lugemisele pühendada, Barcelonas on aga kombeks osta kas raamat või roos. Ainsad poed, mis eile lahti olid, olidki raamatupoed.
Peale eilset mõistsin, et kui kuulutataks välja riik, kus toimuvad kõige veidramad pühad, siis usun, et selle tiitli saaks endale väärikalt Hispaania. :D
Arvasingi, et nüüdseks on pühademöll läbi ja tõusin hommikul vara üles, et kooli minna. Kool pidi algama kell 10 ja umbes kell 9.55 kooli jõudes, ei näinud ma peale enda ja turvamehe mitte kedagi. Kuna aga siin on normaalne kõigil hiljaks jääda, võtsin endale ühe kohvi ja ootasin veel. Umbes 10.05 nägin esimest inimest kooli peal, kes paraku ei olnud minu klassikaaslane. Kui kell oli lõpuks 10.30, nägin juba lausa 5 inimest terve kooli peal ja siis mõistsin, et kooli mul täna ei ole. Teiste käest uurides ei tohiks nagu mingit püha ka olla, aga seda miks siis ühtegi loengut ei toimunud, seda ma ei tea.
Mida rohkem ma siin olen, seda rohkem mulle tundub, et siin oleks nagu pühasid ja vabu päevi rohkem, kui tööpäevi :D

Eelmisel nädalal tagasi, toimus Joshi juures söömaaeg. Talle tulid Usast külla isa ja tema 2 õde. Rääkisime siis munadepüha erinevustest Eesti ja Usa vahel. Mainisin neile, et meil on kombeks mune värvida ja need siis ära süüa ja mõned käivad kirikus jne . Nad siis mainisid, et "jaa, meil käivad ka inimesed kirikus ning me värvime ka mune"  ja siis küsisid uuesti, et " misasja? Te sööte ära need munad!?"  Nimelt tuli välja, et Usas ei sööda neid mune kohe kindlasti ära, ainult šhokolaadi omad.

Millegipärast on mul kõik söögipildid just kalaletist pärit..
Kuid just sealt leiab kõige imelikumaid mereande mida Eestis ei müüda.


Ei ole mitte joogi, ega söögi automaat,
vaid saab hoopis pakendatud liha oma :D

Läksin ükspäev ühte jäätisekohvikusse, kus varasemalt ühe korra käinud olin ja mille teenindaja mind mäletas. Meie vestlus. 
Teenindaja " Kas ma mäletan õigesti, et sa olid pärit Ukrainast jah?"
Mina "Ei, Eestist olen ."
T: " aa, Eestist muidugi muidugi. Aga, et Riiast või?"
M " Tallinnast siiski.. "
T " Oi.. vabandust. Aga kas sa oled kuulnud uudistest mis Venemaal hetkel toimub? Kuulsin ka, et Venemaa tahab Eestit enda alla saada.. kas sa sooviksid seda, sest ega Eesti ju niikuinii Euroopa liidu alla ei kuulu  ?"
M " Kindlasti ma ei soovi seda. Ja Euroopa liidus oleme ka nüüdseks juba 10 aastat olnud."
T " Ah tõesti? Huvitav, millal teile Eestisse eurod siis jõuavad?
M " Need on meil ka alates 2011 aastat juba... "
T " ah niimoodi kohe? Väga põnev!"

Comments